روت کردن آسان گوشی‌های XPERIA با یک کلیک

دراین اموزش قصدداریم به شما نحوه روت کردن گوشی های سونی اکسپریا را اموزش بدهیم البته این روش برای گوشی های دیگه هم جواب میده وشما می تونید با توجه به نسخه اندروید گوشیتون از هر کدام اموزش که خواستید استفاده کنید ولی بیشتر هدف ما از این اموزش گوشی های اکسپریاست.

به نظرم یکی از اولین کارهایی که بعداز خرید گوشی باید بکنیداین است که گوشیتون رو روت کنید وگول حرف هایی مثل گارانتی گوشی شما باطل می‌شه رونخورید!!(البته ما هیچ مسئولیتی در قبال روت کردن گوشی شما نداریم چون ممکنه گوشیتون بریک بشه البته احتمالش خییییلییی ضعیفه )

در مرحله اول شما باید تشخیص بدید که چه ورژنی از اندروید روی اسمارت‌فون شما نصب شده؛ برای اینکار از منوی Settings گوشیتون قسمت About Phone رو مشاهده کنید. در اون‌جا قسمتی به نام Android Version وجود داره که نسخه اندروید شما رو نشون میده؛ بسته به این‌که گوشی شما از نسخه 2.3 بهره می‌گیره یا از نسخه 4.0 کار شما کمی متفاوت خواهد بود. اما آنچه مسلم است قبل از روت‌کردن گوشی خود بایستی از قسمت security تیک گزینه unknown sources و از قسمت Developer tools در اندروید 4.0 و قسمت connection settings (وچیزی شبیه به آن در قسمت تنظیمات usb) در اندروید 2.3 گزینه usb debugging  را فعال نمائید. (بدون انجام این‌ 2 کار به ‌هیچ وجه مراحل بعدی رو دنبال نکنید!) سپس با توجه به ورژن اندروید گوشی خود ادامه مطلب را پیگیری کنید.

روت کردن گوشی‌های دارای اندروید 2.3:

برای روت کردن گوشی‌های نسخه 2.3 می‌توانید از نرم‌افزار SuperOneClickv2.3.3 استفاده کنید؛ برای این‌کار کافیست پس از فعالسازی قسمت‌های یاد شده در بالا، گوشی خود را به وسیله کابل usb به رایانه خود وصل کنید و سپس روی آیکون نرم‌افزار SuperOneClickv2.3.3 راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را برگزینید و پس از اجرای برنامه طبق تصویر زیر روی گزینه Root کلیک نمائید؛ نرم‌افزار همه کارها رو انجام می‌دهد؛ ابتدا درایور‌های مورد نیاز گوشی شما را نصب کرده و مراحل root کردن را پیمایش می‌کند و در پایان پیغامی مبنی بر root شدن تلفن همراه شما نمایش می‌دهد. همین! حال می‌توانید گوشی خود را از کابل usb جداکرده و به منوی application ها سری بزنید. اگر برنامه superuser را در لیست نرم‌افزار های خود یافتید کار تمام است و می‌توانید از امکانات بی‌حدوحصر گوشی root شده خودتان لذت ببرید. لینک دانلود نرم‌افزار SuperOneClickv2.3.3 در انتهای همین مطلب موجود است.

روت کردن آسان گوشی‌های XPERIA با یک کلیک

و اما روت کردن گوشی‌های دارای اندروید 4.0:

در گوشی‌های دارای اندروید 4.0 کار حتی از اندروید 2.3 هم راحت‌تر است. شما تنها گزینه‌های unknown sources و usb debugging را طبق دستورات گفته شده در بالا فعال کنید؛ اسمارت‌فون خود را با کابل usb به رایانه‌تان وصل کرده و سپس نرم‌افزار Eroot_V1.3.4 را اجرا نمائید و طبق تصویر زیر روی قسمت علامتگذاری شده کلیک کنید؛ همین! تمامی فرایند‌های root کردن از قبیل نصب درایور‌های مورد نیاز و … توسط نرم‌افزار انجام می‌شود و نیاز به انجام هیچ‌کاری از جانب شما نیست. اگر فرایند آموزش را درست طی کرده باشید گوشی شما در عرض یک دقیقه یا کمتر root خواهد‌شد.

روت کردن آسان گوشی‌های XPERIA با یک کلیک

در پایان، لینک دانلود این دو برنامه رو قرار می‌دم تا مشکلی از بابت جستجو و پیداکردنشون تو اینترنت نداشته باشید!

روت کردن آسان گوشی‌های XPERIA با یک کلیک دانلود نرم افزار SuperOneClickv2.3.3

روت کردن آسان گوشی‌های XPERIA با یک کلیک دانلود نرم افزار Eroot_V1.3.4

پیوست به‌روز رسانی پست:

«روش روت گوشی های اکسپریا سال 2013»

  1. ابتدا از لینک زیر برنامه Easy rooting toolkit v17.0 را از اینجا دانلود کنید.
  2. تیک USB Debugging رو از منوی Settings قسمت Developer options فعال کنید.
  3. تیک UNKNOWN SOURCES را در گوشی از مسیر Menu\Settings\Applications\security فعال کنید.
  4. تنظیمات روشن ماندن صفحه نمایش گوشی را روی 10 دقیقه تنظیم کنید.
  5. گوشی خود را توسط کابل USB به سیستم وصل کنید و در صورت نمایش پیغام نصب PC Companion آن‌را Skip کنید.
  6. فایل runme_win.bat از پوشه استخراج‌شده از Easy rooting toolkit را اجرا کنید و پس از نمایش صفحه اجرا برای ادامه کار کلیدی را به دلخواه فشار دهید.
  7. منتظر باشید تا فرآیند نرم افزار تکمیل شود؛ در انتها گوشی شما ریست می‌شود.

در صورتی که فرآیند را درست طی کرده باشید بایستی هم‌اکنون نرم افزار SuperSu در گوشی شما نصب شده باشد.

*لیست گوشی‌هایی که توسط این روش روت شده‌اند را در اینجا مشاهده کنید*

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /