9 ویژگی که یک وب سایت نباید داشته باشد

وقتی که می خواهید یک وب سایت را راه اندازی کنید، نباید از هیچ چیزی در آن کم بگذارید. اما اکثر اوقات خیلی کم به آن چیزی که نباید در وب سایت باشد، توجه می شود. این مسأله می تواند بر عملکرد سایت تأثیر منفی داشته باشد، چون یک برنامه ریزی ضعیف و نادرست ممکن است باعث از دست دادن شغل، مسائل امنیتی، ترافیک کم و مشکلات دیگر شود که البته این مشکلات قابل پیشگیری هستند.

 1- گذاشتن عکس خود در صفحه ی اصلی

ممکن است عکس شما نوعی خوشامدگویی به بازدیدکنندگان سایتتان باشد، اما کارشناسان معتقدند که این عکس، بازدید از سایتتان را کم می کند. یکی از کارشناسان موفقیت و عملکرد معتقد است که: دیدن عکس شما در سایت، مانند ملاقات یک شخص جدید است، و به جای پرداختن به مسائل بازدیدکنندگان، مثل این است که به آن ها بگویید: ” من چقدر در عکس، عالی هستم.” وب سایتتان باید به طور کامل برای بازدیدکنندگان باشد نه برای شما. قبل از هر چیزی شما باید آن ها را به سایت علاقمند کنید.

 

2- قطعات دیداری و شنیداری را خیلی زیاد پخش نکنید.

 

هر قطعه ی دیداری و شنیداری را شامل می شود. از یک طرف تصاویر متحرک در صفحه ی اصلی سایتتان وجود دارد و از طرف دیگر هر نوع عکس، از عکس کاربران گرفته تا عکس هایی از طبیعت و یا چیزهای دیگر، که اولین عکس یک بهره گیری بی فایده از فنآوری جدید است و دومین عکس ها، گمراه شدن از مسیر فعالیت های حرفه ای است. هم چنین، اگر موسیقی پر سر و صدا را در سایت بگذارید که بارگذاری آن ها زمان زیادی می برد، بازدیدکنندگان سایت شما را فراری می دهد.

 

3- وجود گزینه های گیج کننده ی فراوان

 

درسته که شما دوست دارید که صفحه ها و مطالب زیاد و گوناگونی را به بازدیدکنندگان سایتتان نشان دهید، اما ساختار کلی سایت باید ساده باشد، تا کسی را گیج نکند. یک کارشناس می گوید: ” سعی کنید فهرست انتخابی ای را تنظیم کنید که بین 5 تا 9 مطلب در آن باشد، چون افراد در هر بار فقط در این حدود مطلب را می توانند به خاطر بسپارند. پس این حد را رعایت کنید، چون بیشتر از آن باعث گیج شدن کاربر می شود و سایتتان را ترک می کنند.”

 

4- اطلاعاتی که ممکن است به حریم شخصی افراد و مسائل امنیتی صدمه بزند.

 

البته این مسئله به ماهیت سایت شما هم بستگی دارد. پس باید مطالب سایتتان را خوب بررسی کنید، تا چنین اطلاعاتی و مطالبی که ممکن است مورد علاقه ی هکرها باشد در سایتتان وجود نداشته باشد. از گذاشتن عکس ها، آدرس های ایمیل و مسائل شخصی کارکنان در وب سایت حتما خودداری کنید. چگونگی طراحی ساختار URL نوع سرور یا پشتیبان شما را برای افراد مشخص می کند. این چیزهایی است که هکرها به آن ها علاقمندند و نباید بدانند. حتی اگر خواستید کاربران را به خرید جذب کنید فقط باید نکاتی را بگویید که باعث جذب آن ها می شود نه نکاتی که اطلاعات شرکت را به خارج منتقل کند. حتما یک کارشناس وب یا یک وکیل داشته باشید، تا نکاتی که امکان سوء استفاده از آن ها در سایت وجود دارد را بررسی کند و حتما یک کارشناس امور امنیتی هم برای سایت خود داشته باشید تا مسائل امنیتی سایت را بررسی کند.

 

5- اطلاعاتی را در وب سایت نگذارید که به نفع رقبای شما باشد.

 

کسی که مسئول بخش برنامه ریزی وب سایت است، همیشه باید مانند یک دزد فکر کند، در این صورت برنامه های اطلاعاتی را طوری طراحی می کند که مورد علاقه ی رقیبان نباشد. بعضی از اطلاعات ممکن است بی ضرر باشند، ولی وقتی با یکدیگر ترکیب می شوند می توانند مطالب زیادی را درباره ی فعالیت های شغلی، شرکای استراتژیک، مشتری ها و یا حتی ساختار درونی وب سایتتان بدهند. در این جا هم یک کارشناس خوب کمک بزرگی به شما می کند.

 

6- سخنان نامفهوم و کلمات فنی پیچیده

 

بیشتر وب سایت ها می خواهند کاربران خود را از چگونگی فعالیت سایت و چگونگی ارائه ی خدمات و تولیدات خود آشنا کنند. پس همیشه سعی کنید زبان ها و کلماتی را که کاربران نمی توانند درک کنند استفاده نکنید. از بیانی ساده و رسا استفاده کنید. بیشتر سایت ها از کلمات پیچیده استفاده می کنند و زیاده گویی در اینترنت خیلی معمول است. در صورتی که تنها مسئله ای که در دوام سایتتان موثر است صداقت، کیفیت محصولات و درستکاری فعالیت های شماست.

 

7- مطالبی که شغل شما را بهتر از آن چیزی که هست نشان می دهد.

 

حتما شما می خواهید محصولاتتان را در وب سایت بفروشید ولی بازاریابی که بیشتر از آگاهی دادن به مردم و جذب مردم، به لاف زدن می پردازد فقط بازدیدکنندگان را فراری می دهد. وب سایت خود را با تبلیغات پر نکنید بلکه آن را طوری طراحی کنید که انگار یک مکالمه بین شما و بازدیدکنندگان است.

 

8- مکان های گفتگوی بدون نظارت

 

اگر دوست دارید یک مکان گفتگو ایجاد کنید، کسی را به عنوان ناظر قرار دهید تا از هرزنامه ها، درخواست های غیر عرف، از بین بردن حریم های امنیتی و بقیه ی دردسر ها جلوگیری کند.

 

9- لینک های به درد نخور و مطالب قدیمی

 

اگر می خواهید بازدیدکنندگان سایتتان را گمراه نکنید از اطلاعات نامربوط و قدیمی و به درد نخور استفاده نکنید. پس همیشه سایتتان را بررسی کنید و لینک های تغییر یافته و از رده خارج و لینک هایی که ممکن است افراد را به صفحات غلط راهنمایی کند را شناسایی کنید.

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه جدید

تبلیغات شما
تبلیغات متنی
دانلود واتساپ اندرویدی /دانلود اینستاگرام اندرویدی / دانلود بازی پابجی موبایل / دانلود بازی کال اف دیوتی موبایل /دانلود بازی فورتنایت /